Pátek 13

13.03.2015 08:12

Čauky!Ze začátku tohoto článku bych se vám chtěla omluvit za to že dlouho nevyšel žádný článek.Ikdyž jsem měla naplánované dva obrazkové články,ani jeden nevyšel a to z toho důvodu že se mi to nepovedlo.Na psaní jsem jaksi zase neměla chuť a teď to dorazila chřipka s kterou jsem byla týden doma.Teď píšu z mobilu tak se omlouvám za případné chybky.Tento článek bude o pátku 13.Trošku budu kopírovat z jiných stránek a trochu psát.No a teď jdeme na věc:

 
Jak jste asi podle kalendáře zjistili tak dnes je pátek 13.Podle některých lidí smolný den.Já osobně si myslím že to až tak smolný den není.Totiž jak pro koho!Jestli jste si všimli tak před měsícem v pátek třináctého zemřel herec z nového seriálu Policie MODRAVA Jan Pohan.Ale když si to vezmeme z té druhé a zároveň lepší stránky tak já úplně ve stejný den psal písemku z přírodovědy a potom jsem se dozvěděla výsledek který byl bombastický!(Jednička dvakrát podržená)To znamená že jak kdo má v tento den štěstí nebo smůlu.Já mám dnes vcelku štěstí,jsem doma už v celku zdravá.Pro mě jsou tímpádem pádky 13. štastné dny.Ted přestanu povídat o smůle a o štěstí a řeknu vám proč se pátku třináctého říká pátek třináctého a odkud ta pověra vlastně pochází.To znamená že vám řeknu přoč na něj ta pověra byla určena a odkud ta pověra pochází:


Původ pověry

Na Velký pátek byl ukřižován Ježíš Kristus a při Poslední večeři sedělo u stolu třináct lidí a ten třináctý z nich byl Jidáš, který Krista zradil.

Židé považovali třináctku za nešťastnou, protože třináctým písmenem v hebrejské abecedě je písmeno M, což je první písmeno ve slově Mavet, které znamená "smrt."[2]

Zcela reálný základ má tato pověra v pátku 13. října 1307. Právě tento den začal francouzský král Filip IV. Sličný s pronásledováním a zatýkáním templářů, po kterém následovalo mučení a smrt mnoha z těchto rytířů a následný zánik řádu. Od tohoto dne následovníci templářů považovali pátek třináctého za ďábelský a nešťastný den.[zdroj?]

V některých zemích, například ve Španělsku a Latinské Americe, je za nešťastný den považováno úterý třináctého.


(Zdroj: Wikipedie)

 

Na wikipedii jsem dále vyčetla že pátek 13. se v kalendáři může vyskytovat maximálně 3 krát.V letošním roce nás čeká ještě jednou a to v listopadu!

 

1. ÚNOR

2.BŘEZEN

3.LISTOPAD

To znamená že letos máme přesně 3 pátky 13.Pro někoho hrůza a pro někoho štěstí:D

No sami se podívejte:

 


 

(Když tak si kalentář uložte,udělal se mi takhle malinký a nešel zvědčit)


Já si myslím že sem toho už nakecala dost.Kdyby vás předce ještě neco zajímalo,můžete skusit napsat do komentářů nebo si to skusit vyhledat:)Snad se vám to líbilo a  ahoj!

Komentáře,komentíky:)

13

Rosetta | 13.03.2015

Skvěle sepsaný článek :) jediný co bych dneska asi nevydýchala je rozbitý zrcadlo :O

Re: 13

(: Vladěnka :) | 14.03.2015

Mockrát díky:D

...

reveriedreams | 13.03.2015

Upřímně, myslím si, že na datu jako takovém ani nezáleží. Stejně máme naprosto poměněný kalendář, kvůli přestupným rokům a vůbec, měsíc by ani správně neměl mít třicet nebo třicet jedna dní. V tuto pověru příliš nevěřím, možná proto, že je dnes pátek třináctého, a mně se opravdu dařilo.

Re: ...

(: Vladěnka :) | 14.03.2015

Já také ne ale jak jsem psala: Jak pro koho!:D

Přidat nový příspěvek